Lexus IS Forum banner

IS300 z głowicą Aristo na bloku GE z kutymi elementami wewnętrznymi (i wiele więcej)

21K views 313 replies 13 participants last post by  6speed300  
#1 · (Edited)
Hej wszystkim,

To jest mój "czułem się słodko"..pierwszy post/wątek budowy. Zebrałem kilka zdjęć, aby rozpocząć wątek budowy. Od dawna jestem fanem IS ze względu na 2JZ (mam magazyn kupiony w 2001 roku, aby to udowodnić (magazyn nie jest na zdjęciu, artykuł dotyczył instalacji doładowania w czerwonym kombi IS))

Samochód kupiony w 2021 roku (fabryczna instrukcja), poprzedni właściciel pomalował go na fioletowo. Samochód był w zasadzie darmowy ze względu na więcej wycieków oleju niż uziemiony tankowiec, okropne ślizgające się sprzęgło i przedni zderzak, który został przejechany po tym, jak odpadł. Został wyposażony w mały zestaw turbo na fabrycznych podzespołach, krótki shifter Ralco i mnóstwo dodatkowych części turbo w bagażniku (nowe). Wszystko to udało mi się sprzedać, aby obniżyć cenę zakupu samochodu do 0 $.

Samochód, jaki kupiłem (z małym zestawem turbo). Poprzedni właściciel to Akira57808, samochód miał wcześniej kod koloru GGP, pomalował go na fioletowo.
Image

Image

Image


Pierwszą rzeczą, którą zrobiłem, było przedłużenie wiązki przewodów, aby zamontować ECU we wnętrzu i uruchomić go równolegle z moim Haltech Elite 2500, użyłem wiązki rav4 z poprzedniego demontażu wraz z wiązką Tacoma z rynku. Przewody zachowałem w większości w tych samych kolorach podczas ich przedłużania. Poprowadziłem dodatkowe przewody dla dodatkowych czujników w silniku (ciśnienie płynu chłodzącego, ciśnienie paliwa, ciśnienie oleju, dodatkowa temperatura płynu chłodzącego, plus dodatkowe przewody dla ewentualnych przyszłych czujników)
Image


Jeździłem tak samochodem przez chwilę, a potem wyciągnąłem silnik
Image

Image


Sprzedałem starą głowicę i kupiłem to cudo, mówcie co chcecie o tym, że nie chcę używać głowicy IS300 OE, ale po prostu uwielbiam wygląd tej głowicy, mimo że jest droga.
Image


Ponownie zeszlifowana głowica pod wałki rozrządu Brian Crower 272, udoskonalona tolerancja lol. Użyłem podkładek OE ze złomowiska, które były w dobrym stanie. Wiaderka bez podkładek ze złomowiska mają dziwne rozmiary i nawet podkładki, wszystkie nowe wiaderka bez podkładek OE, które kupujesz, mają tylko parzyste numery. Musiałem kupić kilka, ale w większości są to podkładki ze złomowiska. Sprężyny i elementy mocujące BC również. Narzędzie, którego użyłem, jest chyba do Subaru, ale działa na naszych silnikach JZ z odrobiną smarowania. Próbuje dokręcać pod kątem, gdy ściska sprężynę.
Image


Zamontowałem łożyska główne i korbowodowe King, wraz z nowymi podkładkami oporowymi King. Miałem pewne uszkodzenia łożysk, ale wał korbowy był w porządku. Kazałem wytoczyć cylindry pod tłoki manley 9:1 cr i kute korbowody (nie mogę znaleźć ich zdjęcia, więc użyjcie wyobraźni lol)
Image


Kupiłem ten kolektor dolotowy Greddy używany od gościa z Supry. Powiedział, że ktoś pomalował go czarnym sprayem, więc był lepki i wyglądał okropnie. Kazałem go pomalować proszkowo wraz z pokrywami zaworów Aristo, plus górną szyjką płynu chłodzącego i obudową termostatu. Wszystko w kolorze crinkle black, aby pasowało do mojej cerakoted turbosprężarki PT6266 (na zdjęciu poniżej). Chłopaki od malowania proszkowego skończyli pokrywając moje gniazda wtryskiwaczy, z czego nie byłem zadowolony, ale udało mi się je uszczelnić.
Image
 
#2 · (Edited)
Aktualne zdjęcie zatoki silnika. Wydech wspawany przez mojego przyjaciela, wszystkie nierdzewne kolanka 45 stopni, rury 3 cale. Rury 2 cale wchodzą do Turbosmart WG50. Kolektor wydechowy to Rev9. Dodatkowy czujnik temperatury na górnym wężu chłodnicy jest tylko dla zestawu wskaźników. Idzie do OEM ecu wraz z OEM przełącznikiem temp/poziomu oleju i OEM przełącznikiem ciśnienia oleju na bloku. OEM ECU jest naprawdę używane tylko do tego A/C i blokowania/odblokowywania. ECU zamontowane za radiem (mam zainstalowane cienkie radio Atoto, które pozwala na miejsce. Wystarczyło przyciąć tył ramki przełącznika pod radiem, a także tył osłony dźwigni zmiany biegów)
Image


Lista modyfikacji w samochodzie:
Blok silnika: Oryginalny blok IS, ale z tłokami/korbowodami Manley 9:1 CR, łożyska główne/korbowodowe/oporu King. Obrabiane zgodnie ze specyfikacją Manley
Głowica silnika: Aristo GTE VVTi z wałkami BC272 i sprężynami/mocowaniami BC. Wiaderka bezszczelinowe
przesunięcie filtra oleju driftmotion wyślij/odbierz. Nowe miejsce montażu pod rozrusznikiem na dole ściany grodziowej

Dolot/Turbo:
old school Greddy, malowany proszkowo crinkle black
82mm przepustnica Bosch drive-by-wire
Intercooler Speedfactory
Turbo Precision 6266
HKS SSQV BOV
Filtr K&N 4 cale biały

Zapłon:
Cewki zapłonowe R35
Niestandardowe okablowanie do Haltech
Niestandardowe aluminiowe wsporniki
Świece zapłonowe NGK BKR8EIX

Paliwo:
podwójne walbro 450s w wieszaku do inżynierii sportów motorowych (nie kupuj tego, musiałem to zmodyfikować, aby pasowało do IS300, mimo że zostało to zrobione dla IS300)
8an wyślij
6an powrót
Szyna paliwowa Radium auto
Wtryskiwacze ID1050x
Regulator ciśnienia paliwa Radium
Tłumik impulsów paliwa Radium
Filtr paliwa Radium
Wskaźnik ciśnienia paliwa Radium

Elektronika:
Haltech elite 2500 z domowym równoległym okablowaniem
Haltech WB1 szerokopasmowy
Haltech I/O expander box dla dodatkowych wejść (i tempomatu w przyszłości)
Wskaźnik Haltech gaugeart can
Mod alternatora Sequoia
Podwójny 3-portowy zawór MAC z sprężyną 7 psi
Pokrętło obrotowe Haltech 12 pozycji
Port Haltech OBD2 (może łączyć się z jednostką centralną za pomocą aplikacji Torque)

Czujniki:
Czujnik ciśnienia paliwa Haltech
Nieznany czujnik ciśnienia oleju, prawdopodobnie z zestawem wskaźników prosport
Czujnik ciśnienia płynu chłodzącego bez nazwy
Czujnik temperatury oleju bez nazwy
Czujniki wałka rozrządu i wału korbowego z efektem Halla Littelfuse (zestaw do inżynierii sportów motorowych)
Czujnik MAP Bosch 4 bary (tak, Haltech ma własny wbudowany, ale to 3 bary)
Dodatkowy czujnik temperatury płynu chłodzącego OEM na dole chłodnicy, aby zastąpić włącznik/wyłącznik OEM, podłączony do Haltech (do monitorowania temperatury płynu chłodzącego w chłodnicy, przydatne w przypadku zablokowania termostatu)
Infinity G35 APPS i pedał
Czujniki ABS OEM podłączone do Haltech do kontroli trakcji (tylko prawe dwa)

Wydech:
Greddy RS3 3 cale wydech
Niestandardowa rura spustowa ze wszystkimi kolankami 45 stopni dla doskonałego przepływu
Turbosmart WG50 wastegate
Kolektor wydechowy Rev9

Układ chłodzenia:
Koyorad
Wentylatory OEM (uszczelnione gumowymi przekładkami dystansowymi między osłoną a chłodnicą)
wywiercone/gwintowane/podłączone dwa porty na górnej szyjce płynu chłodzącego do 1/4 npt, ponieważ uderzyły w dolot do turbosprężarki
wywiercony/gwintowany króciec płynu chłodzącego na tylnej obudowie pompy wodnej do 3/8 npt w celu zainstalowania złącza 4an

Przekładnia:
6-biegowa T56 z Camaro
Obudowa dzwonu i mocowanie skrzyni biegów Grannas Racing
Mosiężny kubek izolatora zmiany biegów ulepszony z tworzywa OE
Shifter Hurst, z czerwoną, szytą gałką zmiany biegów Firebird
Niestandardowy aluminiowy wał napędowy
Elektrozawór blokady wstecznego biegu sterowany przez Haltech
Chasebays 3/4 otworu cylinder główny
Tilton 60-6105 sprzęgło slave
Sprzęgło tarczowe McCleod RXT Twin

Inne:
Uchwyty silnika Driftmotion medium poly
Chasebays dwutłokowy cylinder główny hamulcowy z tylnym zaworem proporcjonalnym
Spryskiwacz szyby Chase bays (przeniesiony za reflektor pasażera)
Skrzynka bezpieczników RHD European IS300/IS200/Altezza (lustrzane odbicie USDM)
Radium Air Oil Separator, ze wszystkimi złączkami AN do odpowietrzników skrzyni korbowej Radium press fit
może więcej? idk
Deska rozdzielcza usunięta i przemalowana
Jednostka centralna Atoto S6 premium
 
#3 · (Edited)
Nie mogę dodać więcej zdjęć do tego posta, ale mój znajomy zespawał rurę spustową wydechu, aby spotkać się z rurami Greddy RS3 o średnicy 3 cali. Wszystkie zagięcia 45 stopni dla najlepszego przepływu i zagięcia trzpieniowe na wierzchu.
 
#70 ·
Wolę ten wskaźnik Gaugeart CAN w tym miejscu. Jest bardzo subtelny we wnętrzu, podoba mi się wygląd OEM wnętrza bez umieszczania wskaźników wszędzie.
View attachment 148578
Czy możesz powiedzieć coś o widoczności/wygodzie tego miejsca dla wskaźnika CAN? Nie próbowałem tego sam, ale zgaduję, że szprycha kierownicy często zasłaniałaby wskaźnik i trzeba by się postarać, żeby go zobaczyć.

Więc, jak to jest?

Mam wskaźnik CAN, którego jeszcze nie zainstalowałem, ponieważ nie mogę się zdecydować, gdzie chcę go umieścić. Widziałem osłonę wentylacyjną, która zastępuje wylot powietrza z klimatyzacji po lewej stronie zestawu wskaźników - ale wymaga to wyjęcia deski rozdzielczej, aby ją zainstalować... Nie chce mi się tego robić. Myślałem o zrobieniu skanu 3D, modelowaniu i wydrukowaniu osłony, która pasowałaby między prawą stroną zestawu wskaźników a konsolą środkową... ale to dużo pracy, a ja jestem leniwy.
 
#4 · (Edited)
Edycja:
Moje ustawienia elektrozaworu vvti powróciły do poprzedniej zmiany, więc na początku jest grzechot, który moim zdaniem pochodzi z cyklu pracy, który jest zbyt wysoki, być może załadowałem starszą mapę z ustawieniami, które nie były w pełni skonfigurowane. Moje ustawienia biegu jałowego również pochodziły ze starszej mapy, ustawiłem bieg jałowy na 1000 przy pierwszym uruchomieniu ze względu na wałki rozrządu 272. Obniżę obroty biegu jałowego do komfortowego poziomu później, po tym, jak będzie bardziej dopracowany. Przy pierwszym uruchomieniu ustawiłem procent „maksymalnej przepustnicy” na 80%, ale tabela „pedał do przepustnicy” pokazywała 90%, co powinno spowodować CEL w pierwszej części filmu. p2109, p2166, p2167, jeśli ktoś później będzie szukał na forum podobnego problemu. p0228, p02113, p2122, p2132 pojawiły się później. Wymagało to wielu ponownych kalibracji podczas zmiany procentów, aby to rozgryźć. Od czasu zmiany wszystkiego na 80% nie wystąpił żaden błąd.

1) Elektrozawór blokady wstecznego dla T56 nie załącza się (trzeba sprawdzić napięcie wychodzące z przekaźnika, przekaźnik się włącza)
1edit: z powodu braku napięcia na RLO, ale napięcia z przekaźnika, więc muszę to prześledzić
2) czujniki prędkości kół nie odbierają
2edit: kolejny problem ze starej mapy. czujniki zostały nieprawidłowo ustawione jako efekt halla. przełączono na VR
3) szerokopasmowy o2 wyłączył się między drugim a pierwszym uruchomieniem, prawdopodobnie starszy problem z mapą z góry?
4) wyciek oleju z zestawu relokacji filtra oleju
5) wyciek spalin z niestandardowej rury spustowej gdzieś
6) itp. itd. inne drobne rzeczy

Image
 
#6 ·
Wygląda świetnie! Dużo przemyślanych rozwiązań. Zawsze interesujące jest zobaczyć, jak ktoś inny obdziera kota.

Alternator Sequoia... Po odcięciu tego kawałka musiałem tylko przełączyć wtyczkę alternatora, aby zamienić mój 3-przewodowy alternator 2jz na styl 4-przewodowy sequoia.
Trochę więcej informacji na ten temat? Może chciałbym kiedyś ulepszyć swój.

Pedal DBW Infinity G35 z podkładką pedału IS300 zamienioną na nim.
To wygląda prościej niż moje rozwiązanie. Użyłem ogólnego zespołu pedału GM, połączyłem ramię i podkładkę IS300; następnie wykonałem płytę adaptera, aby dopasować ją do przegrody. Wyszło dobrze, ale podoba mi się twoje podejście.

ABS nie jest potrzebny, ponieważ Haltech odczytuje teraz sygnały z czujników prędkości kół
Woda po burzy, ale możesz kupić obwód, który zasadniczo wykorzystuje sygnał sinusoidalny zmiennej reluktancji, pozwala mu przejść niezmieniony, ale dodatkowo tworzy nową falę prostokątną 5 V (styl Halla). Zatem OEM ABS pozostaje zadowolony, ale dodatkowo możesz skierować sygnał prędkości koła 5 V SW do programowalnego ECU w celu kalibracji innych funkcji. Tylko do informacji.
 
#18 ·
Trochę więcej informacji na ten temat? Może chciałbym kiedyś ulepszyć swój.
Znalazłem schemat pinów, który narysowałem dla konwersji przewodów, wraz z kolorami przewodów IS 02+. Przepraszam, że jest mały i ziarnisty, to mała część bardzo dużego schematu połączeń dla mojej konfiguracji.
Image
 
#8 · (Edited)
Trochę więcej informacji na ten temat? Chciałbym kiedyś ulepszyć swój.
Zeszkrabłem mniej więcej tyle. Było tego nieco mniej, niż myślałem, ale to wszystko, czego potrzebowałem, żeby fizycznie pasowało. Przykręciłem dolną śrubę w miarę pewnie, a następnie obróciłem ją do góry, aby ją zaznaczyć. Następnie zeszkrabłem tyle. Zdjąłem alternator, zeszkrabłem jeszcze troszeczkę. Aż do momentu, gdy idealnie wsunął się na górne położenie śruby. Przewody nazywają się tak samo, gdy spojrzysz na wyprowadzenia każdego wtyku alternatora, więc łatwo dopasować L do L, Ign do Ign..itd. To była bardzo szybka robota
Image




Woda po tamie, ale można kupić obwód, który zasadniczo wykorzystuje sygnał sinusoidalny o zmiennej reluktancji, pozwala mu przejść niezmienionym, ale dodatkowo tworzy nową falę prostokątną 5 V (w stylu Halla). W ten sposób OEM ABS pozostaje zadowolony, ale dodatkowo można skierować sygnał prędkości koła 5 V SW do programowalnego ECU w celu kalibracji innych funkcji. Tylko do wiadomości.
Ach, to brzmi bardzo interesująco. Nadal wolę prostotę, jaką daje skierowanie go bezpośrednio do ECU. Lubię pozbyć się ABS, ponieważ nie mam już na niego miejsca w komorze silnika, a do tego musiałem przerobić przewody hamulcowe, kiedy usunąłem pompę hamulcową.
 
#12 ·
Zatwierdziłem drugi post na wypadek, gdyby ktoś go przegapił. Dzięki za udostępnienie kompilacji tutaj, nie sądzę, żeby poprzedni właściciel to zrobił. Dobra robota!
Ooh! To się stało. Wczoraj wieczorem opublikowałem odpowiedź, ponieważ miałem do dodania ponad 10 zdjęć, ale zniknęła, więc pomyślałem, że to usterka. Wpisałem ten sam post ponownie, żeby zobaczyć, że oba pojawiły się dziś rano. Potem znowu jeden zniknął. Więc musisz zatwierdzać posty wszystkich tutaj? Czy dotyczy to tylko nowych członków?
 
#16 ·
Och, słodko, zamierzam ukraść pomysł na pedał G35. Jak dobrze pasował do podłogi IS300?
Film z YouTube, który zamieściłem kilka miesięcy temu z instalacji

Pasuje dobrze. Jest dużo miejsca nad pedałem na czujnik APPS i metalowy wspornik wokół niego. Ramię jest również łatwe do zgięcia, myślę, że musiałem je zgiąć o około 45 stopni w górę, po prostu użyłem dwóch kluczy wokół niego, odchylając je od siebie. Rzeczą, która zajęła najwięcej czasu, było zdjęcie nakładki pedału IS300 z tego ramienia i zmodyfikowanie jej tak, aby pasowała do ramienia G35.
 
#17 · (Edited)
Musiałem poprzepinać kilka przewodów, które szły do mojego Haltecha i zadecydowałem z kaprysu przenieść moją skrzynkę bezpieczników. Przewody, które ORYGINALNIE musiałem przesunąć, były spowodowane tym, że jeden przewód potrzebował rezystora podciągającego i znajdował się na wejściu, które nie zapewniało opcji rezystora podciągającego w ECU. Muszę zamienić go na inne wejście z wewnętrznym podciąganiem, albo to, albo podłączyć rezystory, których nie mogę znaleźć. (szczegóły dotyczące mojej skrzynki bezpieczników znajdują się poniżej), to cała niestandardowa praca okablowania dla całej wiązki silnika.

Odciąć przewody z pierwotnej lokalizacji, w której umieściłem moją skrzynkę bezpieczników Haltech pod deską rozdzielczą. Ułożyć przewody na odpowiednią długość dla nowej lokalizacji skrzynki bezpieczników pod siedzeniem.
Image


Moja skrzynka bezpieczników znajdowała się wcześniej na wsporniku, który zakreśliłem na żółto poniżej, ale to nie jest dobre miejsce, jeśli kiedykolwiek będę miał przepalony bezpiecznik... plus musiałbym odkręcić wszystkie rzeczy pod deską rozdzielczą, aby dostać się do przewodów zasilających haltech i akcesoria.
Image


Zamontowane
Image


Jest na miejscu, przewody spięte i osłonięte. Wszystko pod dywanem.
Image


Oczywiście zawsze zapominam zrobić najbardziej oczywistą rzecz, to zdarza się prawdopodobnie w połowie przypadków, gdy wkładam siedzenie z powrotem
Image


Teraz jutro będę miał skrzynkę bezpieczników z głowy i będę mógł wrócić do tego, co pierwotnie planowałem zrobić!

Informacje o skrzynce bezpieczników:
Skrzynka bezpieczników zakupiona na Amazon
Uchwyty przekaźników zakupione na amazon
zakupiłem wysokiej jakości piny do przewodów zasilających na przekaźniku (piny 87 i 30)
użyłem tanich pinów do połączeń na cewce przekaźnika (piny 85 i 86)
przewody pochodzą głównie ze starych wiązek przewodów Toyota/Lexus, więc mogę dopasować kolory
 
#19 · (Edited)
Dziś trochę pogrzebałem przy okablowaniu mojego przełącznika sprzęgła w Haltechu. Dodaję inny czujnik MAP i musiałem użyć wejścia, którego używał przełącznik sprzęgła w Haltechu. Przeniosłem przełącznik sprzęgła z przewodu AVI (analogowe wejście napięciowe) na DPI (cyfrowe wejście impulsowe). Wejście DPI, którego użyłem, ma konfigurację narastającą lub opadającą (ujemną lub dodatnią), ale nie mogę użyć narastającej na DPI, ponieważ na przewodzie zawsze jest co najmniej 0,5 V i zawsze będzie wyzwalać „narastające”, więc poprowadziłem dodatni przewód, który wychodzi z przełącznika pedału sprzęgła do przekaźnika Bosch (pin 86) z pinem 85 jako masą dla cewki przekaźnika. Pin 30 to wejście masy zamiast zwykłego sposobu okablowania przekaźnika, który wymaga dodatniego na pinie 30, pozwala mi to używać przekaźnika jako przełącznika masy i konwertować dodatni sygnał sprzęgła na sygnał masy sprzęgła. Ponieważ przełącznik pedału sprzęgła jest dodatni, gdy nie jest wciśnięty, podłączyłem przewód wyjściowy przekaźnika pin 87a DPI. Teraz mam przełącznik masy, jedynym minusem jest to, że będzie „kliknięcie” za każdym razem, gdy wcisnę pedał sprzęgła. Nie chciałem prowadzić masy przez przełącznik sprzęgła, ponieważ ten dodatni może być również używany przez coś innego, o czym nie wiem. Mój przełącznik pedału hamulca jest podłączony przez przekaźnik do Haltecha w dokładnie ten sam sposób.

Chcę prześledzić ten obwód przełącznika sprzęgła, aby sprawdzić, czy był używany tylko do fabrycznego tempomatu, więc mogę usunąć przekaźnik i poprowadzić przewód sprzęgła bezpośrednio do Haltecha w celu uzyskania sygnału masy.
 
#20 ·
Zatem cztery rzeczy, które dziś ukończyłem. 1) Znalazłem wyciek w moim ChaseBays brake booster delete (przy zbiorniku) i założyłem opaskę zaciskową, aby go zabezpieczyć. 2) Znalazłem moje O-ringi do mojej taniej zaciskarki HD, więc mogłem to złożyć i podłączyć gorącą stronę rury intercoolera, plus przetestować dopasowanie, ponieważ jest tanie. 3) Zainstalowałem złączkę 1/2 cala w mojej rurze dolotowej przed turbosprężarką, to doprowadzi do mojego separatora powietrza-oleju. 4) Zdecydowałem, że skoro mam zdjęty kolektor dolotowy, to odświeżę odpowietrznik kanistra i rury portu serwisowego parowania, ponieważ wszystko pod kolektorem było w bałaganie.

1 Chase Bays! ugh. Twój brake booster delete nie trzyma zbyt dobrze zbiornika, więc ma powolny wyciek, który spływa po moim lakierze!
Image

teraz jest zabezpieczony opaską zaciskową, dopóki nie wymyślę, jak go lepiej uszczelnić
Image



2) Zainstalowana zaciskarka Evil energy HD (wczoraj znalazłem oringi)
Image


Image


Podłączona dolna rura intercoolera i złącze
Image


3) Zainstalowałem złączkę 1/2 cala w złączu na mojej rurze dolotowej, to doprowadzi do mojego separatora powietrza-oleju, który znajduje się tam, gdzie wcześniej znajdował się mój akumulator
Image


4) Wczoraj zdjąłem kolektor dolotowy, ponieważ miałem wyciek z jednego z moich czujników oleju, zauważyłem to po uruchomieniu samochodu. Najłatwiejszym sposobem na ponowne uszczelnienie jest zdjęcie kolektora. Kiedy to jest zdjęte, postanowiłem zająć się prowadzeniem przewodów portu serwisowego parowania. Później poprowadzę przewód do zaworu odpowietrzającego kanister. Wszystkie oryginalne systemy emisji kontrolowane przez komputer samochodu są nadal podłączone do fabrycznego ecu, na wypadek gdyby ktoś zapytał o to, gdy przechodzę przegląd bezpieczeństwa.


Image


Odcinanie starej części węża, aby był prosty
Image


Image


Image


Do elektrozaworu odpowietrzania kanistra, który znajduje się na powyższym zdjęciu, następny poprowadzę do niego aluminiowy przewód. Jeśli chodzi o aluminiowy przewód, którego użyłem, zacząłem używać tego przewodu w mojej budowie jako przewodu paliwowego, ale przeszedłem na stalowy oplot. Więc miałem go pod ręką i postanowiłem użyć go w samochodzie do tego celu. Będę musiał je zabezpieczyć, żeby nie było dziwnych dźwięków grzechotania.
 
#21 ·
Potrzebna opinia lol. Czy to jest lepsze z lub bez nylonowej osłony? Ta osłona była wokół gumowego węża do węża odpowietrzającego kanister, więc zsunąłem ją i nasunąłem na to

Bez
Image


Z
Image
 
#24 ·
Wygląda ładnie z nylonowym oplotem...na razie...ale to coś doskonale zbiera kurz/brud i bez stałego czyszczenia/konserwacji będzie wyglądać wiecznie szaro.
Tak, zgadzam się, to mi się bardziej podoba, planuję utrzymywać silnik w czystości. Ponadto, powinien to być wciąż oryginalny nylonowy oplot, który był na wężu w 2002 roku. Sam wąż był suchy i pękał na końcach.
 
#27 ·
Czyste silniki (mniej bałaganu) wyglądają lepiej.
Zgadzam się, ale część bałaganu jest niezbędna. Przewody na tym zdjęciu powyżej są przeznaczone do elektrozaworów kontroli doładowania i separatora powietrze-olej.
 
#26 ·
Wczoraj wieczorem wysłałem e-mail do Chase Bays w tej sprawie, odpowiedzieli dziś rano i wysyłają mi nowy zbiornik (który wysłali dziś rano). Wycieka z miejsca, w którym zbiornik styka się z uszczelką. Powiedzieli, że zbiornik jest podatny na pękanie ze względu na materiał, z którego jest wykonany. To jest nowe i miało w sobie płyn tylko przez miesiąc, więc nie powinno przeciekać. (Kupiłem to rok temu, ale dopiero teraz zabrałem się za instalację, w zasadzie leżało suche, dopóki niedawno nie dodano do niego płynu)

To jest zestaw do usuwania ABS do dwutłokowego pompy hamulcowej (kupiony bez przewodów hamulcowych, ponieważ zrobiłem własne). Założyłem na niego opaskę zaciskową, aby lepiej uszczelniał, ale nadal przecieka
Image


Wycieka z tylnej uszczelki, gdzie zbiornik styka się z uszczelką
Image
 
#28 ·
Zainstalowałem wydech kilka miesięcy temu (Greddy Revolution RS3), zdjęcia są poniżej. Poprosiłem mojego przyjaciela, aby zespawał rurę spustową, próbując użyć tylko gięć 45 stopni zamiast gięć 90 stopni, w ten sposób mam lepszy przepływ. Ostatnim akcentem jest ostatni kawałek wydechu. Nie podobało mi się, że końcówka wydechu wystawała tak daleko zderzakiem Altezza, więc skróciłem końcówkę wydechu, odcinając wewnętrzną część końcówki.
Image


Kolejne 45
Image


Wszystkie 45. Rezonator Vibrant
Image


Przesiadłem się na gumowe wieszaki corolli z 2020 roku (używane z ebay i niezbyt stare) może rok temu, ponieważ są one znacznie grubsze, a ten wydech jest cięższy. Trudno było je włożyć do wspornika, ale są już w środku i trzymane przez nakrętkę i śrubę zamiast normalnej tulei, która trzyma je do wspornika.
Image


Stary wieszak na górze nowego, grubszego wieszaka
Image


Końcówka wydechu za długa, a to najkrótsza, jaką można kupić do wydechu Greddy
Image


Zamówiłem osłonę z włókna węglowego, ponieważ będę musiał trochę zeszlifować zderzak wokół końcówki wydechu. Jest za blisko zderzaka i próbowałem przesunąć gumowe tuleje.
Image
 
#30 ·
Postanowiłem więc któregoś dnia napisać do poprzedniego właściciela i zapytać go o jego nazwę użytkownika, żeby móc wyszukać stare zdjęcia samochodu. Akira57808. Znalazłem kilka postów z 2011 roku, które przeglądałem, w których pisał o niebieskich reflektorach Altezza, a potem mgliście przypomniałem sobie, że mówił mi o tym, kiedy kupowałem go 3 lata temu. Reflektory zawsze były żółte, odkąd go mam, więc zupełnie zapomniałem, że były niebieskie. Wiedziałem, że są JDM, ale zapomniałem, że to słynne niebieskie reflektory!! Zrobiłem więc to, co zrobiłby każdy inny... Wyjąłem papier ścierny 400, 600, 800, 1000, 1200, 1500, 2000 i pastę polerską i zacząłem szlifować. Usunąłem żółty kolor, ale wciąż muszę popracować z odpowiednią pastą polerską. Mogę użyć trochę bezbarwnego lakieru Spraymax 2k, aby wyglądały nieskazitelnie.

przed szlifowaniem
Image


to było prawdopodobnie 1000 gradacji, nie jestem pewien
Image


To po użyciu pasty polerskiej z moim polerem
Image


jeszcze nie skończone, ale na dziś skończyłem. Bez względu na to, ile poleruję, nie mogę uzyskać przezroczystych reflektorów. Reflektory szybciej żółkną tutaj (Hawaje) w porównaniu do innych stanów, więc wypolerowałem i ponownie wyczyściłem swoje reflektory, ale nie mogę sprawić, żeby były całkowicie przezroczyste. Więc jutro popracuję nad tym trochę więcej. Z tego, co mogę wywnioskować ze starych postów, poprzedni właściciel oddzielił soczewki od obudowy, nie jestem pewien, czy zrobił to w piekarniku, czy jakie byłyby długoterminowe skutki tego. Może dlatego wciąż są zamglone po papierze ściernym o gradacji od 400 do 2000 z szlifowaniem na mokro, a następnie polerowaniu. IDK
Image
 
#34 ·
Czy próbowałeś użyć kompozytu PlasticX? może ma mikro pęknięcia od słońca lub jakiś rodzaj zamglenia w środku. wyjmij żarówkę świateł drogowych i włóż do środka długi patyczek z watą, aby sprawdzić, czy zamglenie można wytrzeć
Mam większość produktów Meguiars, ale tego tak naprawdę nie mam. Mam 3-częściowy preparat do renowacji reflektorów Turtle Wax, którego używałem na innych reflektorach, nie planowałem używać go na tym, ponieważ użyję lakieru bezbarwnego 2k, ale nie pomyślałem o użyciu kompozytu z tego zestawu. Wyciągnę to jutro. I to dobry punkt dotyczący zamglenia, spróbuję przetrzeć wnętrze
 
#35 ·
Możesz tanio kupić nowe reflektory na Ebayu, a następnie zamienić soczewki.
Próbowałem wcześniej znaleźć niebieskie soczewki do reflektorów, ale nic nie znalazłem. Chcę przywrócić im oryginalny niebieski odcień, w przeciwnym razie prawdopodobnie kupiłbym tanie reflektory, jak mówisz.
 
#33 ·
Niedawno wypolerowałem reflektory w moim LS400. Wyszły świetnie.

Myślę, że magia tkwiła w jakości użytych przeze mnie materiałów ściernych.

Zacząłem od gradacji ~400, przechodząc do 2k - ale potem przeszedłem na pad 3M Trizact 3000, a następnie 5000, a następnie maszynową glazurę Trizact. Wyniki były jak nowe. Były to 25-letnie lampy OEM.
 
#36 ·
Niedawno wypolerowałem reflektory w moim LS400. Wyszły świetnie.

Myślę, że magia wzięła się z jakości użytych przeze mnie materiałów ściernych.

Zacząłem od gradacji ~400, przechodząc do 2k - ale potem przeszedłem do pada 3M Trizact 3000, a następnie 5000, a następnie do politury maszynowej Trizact. Wyniki były jak nowe. Były to 25-letnie lampy OEM.
Używam teraz kilku rzeczy Malco, które w przeszłości działały naprawdę dobrze, ale tak, może też zmienię materiały ścierne.
 
#39 ·
Próbuję dowiedzieć się, czy zachować mój dyferencjał OEM 3.9 z moimi przełożeniami T56 (2.66, 1.78, 1.3, 1, .74, .5), prędkość maksymalna wyniesie 470 km/h przy 7500 obr./min hahahaha. Albo mógłbym zrobić coś słabego i przejść na dyferencjał 4.3 fr-s. Realnie, prawdopodobnie będę jeździł moim samochodem z dyferencjałem OEM, dopóki nie zobaczę kogoś sprzedającego 4.3. Rozważyłbym 4.1, gdyby nie miał dziwnego obrotu podczas jazdy po autostradzie.

7500 obr./min z moim dyferencjałem OEM. (Prędkość maksymalna na słonych równinach! haha)
Image



2000 obr./min z moim dyferencjałem OEM (jazda po autostradzie byłaby dziwna)
Image


7500 obr./min z dyferencjałem FR-S (wydaje się ok, z wyjątkiem tego, że utknąłbym z marną prędkością maksymalną 422 km/h)
Image



2000 obr./min z dyferencjałem FR-S (dobre obroty podczas jazdy po autostradzie z tym dyferencjałem)
Image
 
#40 ·
Jeśli Twoim głównym celem jest prędkość przelotowa, wybierz dyferencjał BRZ. Samochody, z których wychodzi T56, przez cały dzień pokonują autostradę poniżej 2000 obr./min przy prędkości 70 mil na godzinę bez problemów. Z drugiej strony generują w tym obszarze więcej momentu obrotowego niż 2JZ. 6-biegowe skrzynie biegów zawsze wydają mi się dziwne. Lubię je, a potem nie. Uważam, że 6. bieg jest czasami wręcz głupi, żeby go w ogóle brać pod uwagę. Nie żeby nie można było go używać, ale w większości przypadków jest prawie zbędny. Wiem, że jest to bieg, który pozwala osiągnąć dobre wyniki MPG dla Camaro, Corvette i tym podobnych. Kiedyś przez kilka lat codziennie jeździłem 540i 6-biegowym E39. Używałem 6. biegu tylko wtedy, gdy jechałem tym samochodem z prędkością powyżej 80 mil na godzinę. Przy tej prędkości moje obroty wynosiły ~2200. Ale w momencie, gdy muszę wyprzedzać lub jechać pod niewielkie wzniesienie. Zgadnij co? Wracam na 5. bieg.