Hej wszystkim,
To jest mój "czułem się słodko"..pierwszy post/wątek budowy. Zebrałem kilka zdjęć, aby rozpocząć wątek budowy. Od dawna jestem fanem IS ze względu na 2JZ (mam magazyn kupiony w 2001 roku, aby to udowodnić (magazyn nie jest na zdjęciu, artykuł dotyczył instalacji doładowania w czerwonym kombi IS))
Samochód kupiony w 2021 roku (fabryczna instrukcja), poprzedni właściciel pomalował go na fioletowo. Samochód był w zasadzie darmowy ze względu na więcej wycieków oleju niż uziemiony tankowiec, okropne ślizgające się sprzęgło i przedni zderzak, który został przejechany po tym, jak odpadł. Został wyposażony w mały zestaw turbo na fabrycznych podzespołach, krótki shifter Ralco i mnóstwo dodatkowych części turbo w bagażniku (nowe). Wszystko to udało mi się sprzedać, aby obniżyć cenę zakupu samochodu do 0 $.
Samochód, jaki kupiłem (z małym zestawem turbo). Poprzedni właściciel to Akira57808, samochód miał wcześniej kod koloru GGP, pomalował go na fioletowo.
Pierwszą rzeczą, którą zrobiłem, było przedłużenie wiązki przewodów, aby zamontować ECU we wnętrzu i uruchomić go równolegle z moim Haltech Elite 2500, użyłem wiązki rav4 z poprzedniego demontażu wraz z wiązką Tacoma z rynku. Przewody zachowałem w większości w tych samych kolorach podczas ich przedłużania. Poprowadziłem dodatkowe przewody dla dodatkowych czujników w silniku (ciśnienie płynu chłodzącego, ciśnienie paliwa, ciśnienie oleju, dodatkowa temperatura płynu chłodzącego, plus dodatkowe przewody dla ewentualnych przyszłych czujników)
Jeździłem tak samochodem przez chwilę, a potem wyciągnąłem silnik
Sprzedałem starą głowicę i kupiłem to cudo, mówcie co chcecie o tym, że nie chcę używać głowicy IS300 OE, ale po prostu uwielbiam wygląd tej głowicy, mimo że jest droga.
Ponownie zeszlifowana głowica pod wałki rozrządu Brian Crower 272, udoskonalona tolerancja lol. Użyłem podkładek OE ze złomowiska, które były w dobrym stanie. Wiaderka bez podkładek ze złomowiska mają dziwne rozmiary i nawet podkładki, wszystkie nowe wiaderka bez podkładek OE, które kupujesz, mają tylko parzyste numery. Musiałem kupić kilka, ale w większości są to podkładki ze złomowiska. Sprężyny i elementy mocujące BC również. Narzędzie, którego użyłem, jest chyba do Subaru, ale działa na naszych silnikach JZ z odrobiną smarowania. Próbuje dokręcać pod kątem, gdy ściska sprężynę.
Zamontowałem łożyska główne i korbowodowe King, wraz z nowymi podkładkami oporowymi King. Miałem pewne uszkodzenia łożysk, ale wał korbowy był w porządku. Kazałem wytoczyć cylindry pod tłoki manley 9:1 cr i kute korbowody (nie mogę znaleźć ich zdjęcia, więc użyjcie wyobraźni lol)
Kupiłem ten kolektor dolotowy Greddy używany od gościa z Supry. Powiedział, że ktoś pomalował go czarnym sprayem, więc był lepki i wyglądał okropnie. Kazałem go pomalować proszkowo wraz z pokrywami zaworów Aristo, plus górną szyjką płynu chłodzącego i obudową termostatu. Wszystko w kolorze crinkle black, aby pasowało do mojej cerakoted turbosprężarki PT6266 (na zdjęciu poniżej). Chłopaki od malowania proszkowego skończyli pokrywając moje gniazda wtryskiwaczy, z czego nie byłem zadowolony, ale udało mi się je uszczelnić.
To jest mój "czułem się słodko"..pierwszy post/wątek budowy. Zebrałem kilka zdjęć, aby rozpocząć wątek budowy. Od dawna jestem fanem IS ze względu na 2JZ (mam magazyn kupiony w 2001 roku, aby to udowodnić (magazyn nie jest na zdjęciu, artykuł dotyczył instalacji doładowania w czerwonym kombi IS))
Samochód kupiony w 2021 roku (fabryczna instrukcja), poprzedni właściciel pomalował go na fioletowo. Samochód był w zasadzie darmowy ze względu na więcej wycieków oleju niż uziemiony tankowiec, okropne ślizgające się sprzęgło i przedni zderzak, który został przejechany po tym, jak odpadł. Został wyposażony w mały zestaw turbo na fabrycznych podzespołach, krótki shifter Ralco i mnóstwo dodatkowych części turbo w bagażniku (nowe). Wszystko to udało mi się sprzedać, aby obniżyć cenę zakupu samochodu do 0 $.
Samochód, jaki kupiłem (z małym zestawem turbo). Poprzedni właściciel to Akira57808, samochód miał wcześniej kod koloru GGP, pomalował go na fioletowo.
Pierwszą rzeczą, którą zrobiłem, było przedłużenie wiązki przewodów, aby zamontować ECU we wnętrzu i uruchomić go równolegle z moim Haltech Elite 2500, użyłem wiązki rav4 z poprzedniego demontażu wraz z wiązką Tacoma z rynku. Przewody zachowałem w większości w tych samych kolorach podczas ich przedłużania. Poprowadziłem dodatkowe przewody dla dodatkowych czujników w silniku (ciśnienie płynu chłodzącego, ciśnienie paliwa, ciśnienie oleju, dodatkowa temperatura płynu chłodzącego, plus dodatkowe przewody dla ewentualnych przyszłych czujników)
Jeździłem tak samochodem przez chwilę, a potem wyciągnąłem silnik
Sprzedałem starą głowicę i kupiłem to cudo, mówcie co chcecie o tym, że nie chcę używać głowicy IS300 OE, ale po prostu uwielbiam wygląd tej głowicy, mimo że jest droga.
Ponownie zeszlifowana głowica pod wałki rozrządu Brian Crower 272, udoskonalona tolerancja lol. Użyłem podkładek OE ze złomowiska, które były w dobrym stanie. Wiaderka bez podkładek ze złomowiska mają dziwne rozmiary i nawet podkładki, wszystkie nowe wiaderka bez podkładek OE, które kupujesz, mają tylko parzyste numery. Musiałem kupić kilka, ale w większości są to podkładki ze złomowiska. Sprężyny i elementy mocujące BC również. Narzędzie, którego użyłem, jest chyba do Subaru, ale działa na naszych silnikach JZ z odrobiną smarowania. Próbuje dokręcać pod kątem, gdy ściska sprężynę.
Zamontowałem łożyska główne i korbowodowe King, wraz z nowymi podkładkami oporowymi King. Miałem pewne uszkodzenia łożysk, ale wał korbowy był w porządku. Kazałem wytoczyć cylindry pod tłoki manley 9:1 cr i kute korbowody (nie mogę znaleźć ich zdjęcia, więc użyjcie wyobraźni lol)
Kupiłem ten kolektor dolotowy Greddy używany od gościa z Supry. Powiedział, że ktoś pomalował go czarnym sprayem, więc był lepki i wyglądał okropnie. Kazałem go pomalować proszkowo wraz z pokrywami zaworów Aristo, plus górną szyjką płynu chłodzącego i obudową termostatu. Wszystko w kolorze crinkle black, aby pasowało do mojej cerakoted turbosprężarki PT6266 (na zdjęciu poniżej). Chłopaki od malowania proszkowego skończyli pokrywając moje gniazda wtryskiwaczy, z czego nie byłem zadowolony, ale udało mi się je uszczelnić.