Hé jongens,
Dit is mijn "voelde me schattig"..eerste post/build thread. Ik heb een paar foto's verzameld om een build thread te starten. Ik ben al lange tijd IS-fan vanwege de 2JZ (heb het tijdschrift gekocht in 2001 om het te bewijzen (tijdschrift is niet afgebeeld, artikel ging over een supercharger-installatie in een rode IS-wagon))
Auto gekocht in 2021 (fabrieks handleiding), vorige eigenaar heeft hem paars gespoten. De auto was in principe gratis vanwege meer olielekken dan een gestrande tanker, een vreselijke slippende koppeling en een voorbumper die overreden was nadat hij eraf was gevallen. Hij kwam met een kleine turbo-kit op fabrieks interne onderdelen, een Ralco short shifter en een heleboel extra turbo-onderdelen in de kofferbak (nieuw). Die kon ik allemaal verkopen om de aankoopprijs van de auto terug te brengen tot $0.
Auto zoals ik hem kocht (met de kleine turbo-kit). Vorige eigenaar was Akira57808, auto was voorheen GGP-kleurcode, hij heeft hem paars gespoten.
Het eerste wat ik deed was de draadboom verlengen om de ECU in het interieur te monteren en parallel te laten lopen met mijn Haltech Elite 2500, ik gebruikte een rav4-boom van een vorige partij samen met een Tacoma-boom van de marktplaats. Ik hield de draadkleuren grotendeels hetzelfde tijdens het verlengen. Ik heb extra draden getrokken voor extra sensoren op de motor (koelvloeistofdruk, brandstofdruk, oliedruk, een extra koelvloeistoftemperatuur, plus extra draden voor mogelijke toekomstige sensoren)
Heb de auto hier een tijdje mee rondgereden, toen de motor eruit gehaald
De oude kop verkocht en deze puppy gekocht, zeg wat je wilt over dat ik de IS300 OE-kop niet wil gebruiken, maar ik ben gewoon dol op het uiterlijk van deze kop, ook al is hij prijzig.
Kop opnieuw afgesteld voor de Brian Crower 272 nokkenassen, de tolerantie geperfectioneerd lol. Gebruikte OE junkyard shims die in goede staat waren. Junkyard shimless buckets zijn van een vreemde maat en even grote shims, alle nieuwe OE shimless buckets die je koopt zijn alleen even nummers. Ik moest er een paar kopen, maar meestal zijn het junkyard shims. BC-veren en -houders ook. De tool die ik gebruikte is volgens mij voor een Subaru, maar hij werkt op onze JZ-motoren met wat smering. Hij probeert onder een hoek aan te draaien als hij de veer samendrukt.
King hoofd- en drijfstanglagers geïnstalleerd, samen met nieuwe King druklagers. Ik had wat lagerschade, maar de krukas was in orde. Cilinders laten honen voor manley 9:1 cr zuigers en gesmede drijfstangen (ik kan er geen foto van vinden, dus gebruik je fantasie lol)
Ik heb deze Greddy inlaatspruitstuk gebruikt gekocht van de Supra van een man. Hij zei dat iemand hem zwart had gespoten met een spuitbus, dus hij was plakkerig en zag er vreselijk uit. Ik heb hem samen met de Aristo kleppendeksels laten poedercoaten, plus de bovenste koelvloeistofhals en de thermostaathuis. Allemaal crinkle black passend bij mijn cerakoted PT6266 turbo (hieronder afgebeeld). De poedercoaters hebben uiteindelijk mijn injector-zittingen gecoat, waar ik niet blij mee was, maar het is me gelukt om hem af te dichten.
Dit is mijn "voelde me schattig"..eerste post/build thread. Ik heb een paar foto's verzameld om een build thread te starten. Ik ben al lange tijd IS-fan vanwege de 2JZ (heb het tijdschrift gekocht in 2001 om het te bewijzen (tijdschrift is niet afgebeeld, artikel ging over een supercharger-installatie in een rode IS-wagon))
Auto gekocht in 2021 (fabrieks handleiding), vorige eigenaar heeft hem paars gespoten. De auto was in principe gratis vanwege meer olielekken dan een gestrande tanker, een vreselijke slippende koppeling en een voorbumper die overreden was nadat hij eraf was gevallen. Hij kwam met een kleine turbo-kit op fabrieks interne onderdelen, een Ralco short shifter en een heleboel extra turbo-onderdelen in de kofferbak (nieuw). Die kon ik allemaal verkopen om de aankoopprijs van de auto terug te brengen tot $0.
Auto zoals ik hem kocht (met de kleine turbo-kit). Vorige eigenaar was Akira57808, auto was voorheen GGP-kleurcode, hij heeft hem paars gespoten.
Het eerste wat ik deed was de draadboom verlengen om de ECU in het interieur te monteren en parallel te laten lopen met mijn Haltech Elite 2500, ik gebruikte een rav4-boom van een vorige partij samen met een Tacoma-boom van de marktplaats. Ik hield de draadkleuren grotendeels hetzelfde tijdens het verlengen. Ik heb extra draden getrokken voor extra sensoren op de motor (koelvloeistofdruk, brandstofdruk, oliedruk, een extra koelvloeistoftemperatuur, plus extra draden voor mogelijke toekomstige sensoren)
Heb de auto hier een tijdje mee rondgereden, toen de motor eruit gehaald
De oude kop verkocht en deze puppy gekocht, zeg wat je wilt over dat ik de IS300 OE-kop niet wil gebruiken, maar ik ben gewoon dol op het uiterlijk van deze kop, ook al is hij prijzig.
Kop opnieuw afgesteld voor de Brian Crower 272 nokkenassen, de tolerantie geperfectioneerd lol. Gebruikte OE junkyard shims die in goede staat waren. Junkyard shimless buckets zijn van een vreemde maat en even grote shims, alle nieuwe OE shimless buckets die je koopt zijn alleen even nummers. Ik moest er een paar kopen, maar meestal zijn het junkyard shims. BC-veren en -houders ook. De tool die ik gebruikte is volgens mij voor een Subaru, maar hij werkt op onze JZ-motoren met wat smering. Hij probeert onder een hoek aan te draaien als hij de veer samendrukt.
King hoofd- en drijfstanglagers geïnstalleerd, samen met nieuwe King druklagers. Ik had wat lagerschade, maar de krukas was in orde. Cilinders laten honen voor manley 9:1 cr zuigers en gesmede drijfstangen (ik kan er geen foto van vinden, dus gebruik je fantasie lol)
Ik heb deze Greddy inlaatspruitstuk gebruikt gekocht van de Supra van een man. Hij zei dat iemand hem zwart had gespoten met een spuitbus, dus hij was plakkerig en zag er vreselijk uit. Ik heb hem samen met de Aristo kleppendeksels laten poedercoaten, plus de bovenste koelvloeistofhals en de thermostaathuis. Allemaal crinkle black passend bij mijn cerakoted PT6266 turbo (hieronder afgebeeld). De poedercoaters hebben uiteindelijk mijn injector-zittingen gecoat, waar ik niet blij mee was, maar het is me gelukt om hem af te dichten.