EDIT: Deze thread begon met de vraag welke gasklepopties er zijn voor een FFIM-conversie met behulp van het GTE-inlaatspruitstuk, maar het veranderde in mij die de bijzonderheden van de GTE FFIM-conversie en de algemene update van de aandrijflijn behandelde.
EDIT 2: Na het begin van het project kwam er een nieuw product van Dodo Racing beschikbaar dat het gemakkelijk maakt om het GTE-bovendeel aan de GE-kop te koppelen... Dus veranderde de thread in een algemene make-over van mijn reeds turbo-aangedreven IS. Nieuwe ECU, kabelboom en veel nieuwe functies die een enorme verbetering vormen ten opzichte van de oude Haltech.
EDIT 3: Threadtitel gewijzigd van "GTE FFIM Conversion" naar "GE-VVTi Makeover" om de aard van de thread nauwkeuriger te beschrijven.
Voor: Toyomoto-gebouwde Haltech E6K parallel aan de standaard ECU, stand-alone PLX-apparaten breedband (niet aangesloten op Haltech), stand-alone Greddy Profec E01 boost controller (ook niet aangesloten op Haltech). Er was een soort kleine "black box" die iets deed in het ECU-compartiment, een soort MSD-ding dat was aangesloten op een MSD Dis-4 ontstekingsversterker - allemaal erg slecht bedraad. Het was vrij duidelijk dat de originele build professioneel was gedaan, maar naarmate de jaren en verschillende eigenaren voorbijgingen, verslechterde de setup. Over het algemeen werkte het systeem ok (beter dan je zou verwachten), maar was het klaar voor een volledige make-over van het besturingssysteem.
Na:
ORIGINELE POST:
Weet iemand of er een aantal veelvoorkomende "go-to" DBW-gaskleppen zijn die 2JZ-mensen doorgaans gebruiken?
Ik ben eindelijk zover dat ik een GTE-inlaatspruitstuk op mijn GE-onderdeel monteer met behulp van de supra vworld-adapter.
Het GTE-bovendeel dat ik heb, is van een VVTi-motor, maar kwam niet met een gasklep - dus ik ben op zoek naar iets geschikts.
Ik zal een ECU gebruiken die prima in staat is om een DBW-stijl gasklep aan te sturen, en in feite wil ik graag DBW gebruiken zodat ik cruise control, stationair toerentalregeling, tractiecontrole, gasstoten voor terugschakelen, etc. kan kalibreren...
De gemakkelijkste optie lijkt het kopen van een OEM Aristo-gasklep, maar die lijken zeldzaam en duur te zijn. Ik heb er een paar gebruikt gezien op eBay voor ongeveer $ 500, wat me gek lijkt als je een perfecte gebruikte GM-gasklep kunt kopen voor $ 25-50. Ik vind het prima om een adapter te maken om de gasklep op mijn bovenste inlaatspruitstuk te monteren, en prima om een andere connector en pinout te gebruiken.
Maar... Ik hoopte dat ik het wiel niet opnieuw hoefde uit te vinden als er al een veelvoorkomende aanpak is die werkt.
EDIT 2: Na het begin van het project kwam er een nieuw product van Dodo Racing beschikbaar dat het gemakkelijk maakt om het GTE-bovendeel aan de GE-kop te koppelen... Dus veranderde de thread in een algemene make-over van mijn reeds turbo-aangedreven IS. Nieuwe ECU, kabelboom en veel nieuwe functies die een enorme verbetering vormen ten opzichte van de oude Haltech.
EDIT 3: Threadtitel gewijzigd van "GTE FFIM Conversion" naar "GE-VVTi Makeover" om de aard van de thread nauwkeuriger te beschrijven.
Voor: Toyomoto-gebouwde Haltech E6K parallel aan de standaard ECU, stand-alone PLX-apparaten breedband (niet aangesloten op Haltech), stand-alone Greddy Profec E01 boost controller (ook niet aangesloten op Haltech). Er was een soort kleine "black box" die iets deed in het ECU-compartiment, een soort MSD-ding dat was aangesloten op een MSD Dis-4 ontstekingsversterker - allemaal erg slecht bedraad. Het was vrij duidelijk dat de originele build professioneel was gedaan, maar naarmate de jaren en verschillende eigenaren voorbijgingen, verslechterde de setup. Over het algemeen werkte het systeem ok (beter dan je zou verwachten), maar was het klaar voor een volledige make-over van het besturingssysteem.


Na:

ORIGINELE POST:
Weet iemand of er een aantal veelvoorkomende "go-to" DBW-gaskleppen zijn die 2JZ-mensen doorgaans gebruiken?
Ik ben eindelijk zover dat ik een GTE-inlaatspruitstuk op mijn GE-onderdeel monteer met behulp van de supra vworld-adapter.
Het GTE-bovendeel dat ik heb, is van een VVTi-motor, maar kwam niet met een gasklep - dus ik ben op zoek naar iets geschikts.
Ik zal een ECU gebruiken die prima in staat is om een DBW-stijl gasklep aan te sturen, en in feite wil ik graag DBW gebruiken zodat ik cruise control, stationair toerentalregeling, tractiecontrole, gasstoten voor terugschakelen, etc. kan kalibreren...
De gemakkelijkste optie lijkt het kopen van een OEM Aristo-gasklep, maar die lijken zeldzaam en duur te zijn. Ik heb er een paar gebruikt gezien op eBay voor ongeveer $ 500, wat me gek lijkt als je een perfecte gebruikte GM-gasklep kunt kopen voor $ 25-50. Ik vind het prima om een adapter te maken om de gasklep op mijn bovenste inlaatspruitstuk te monteren, en prima om een andere connector en pinout te gebruiken.
Maar... Ik hoopte dat ik het wiel niet opnieuw hoefde uit te vinden als er al een veelvoorkomende aanpak is die werkt.